Vytlačiť
-Dandino svedectvo – prvý týždeň na intráku bol pre mňa ťažký, pretože som sa dostala na izbu s dievčatami, ktoré fajčili, pili, nadávali..., vravela som im, aby to nerobili, že si škodia sami sebe, ale oni moju radu ignorovali, vďaka Bohu som teraz v inej izbe, kde sú v pohode dievčatá, Boh mi dával silu prežiť prvé tri dni
-potom Kia, Maťa a Veva M narýchlo zorganizovali scénku, v ktorej Kia predstavovala 5 pochabých a Maťa 5 rozumných panien a Veva bola ženíchom, Veva bola za dverami a volala pripravenú Maťu, aby vošla dnu, neskôr zaklopala na dvere Kia, ale Veva jej nekompromisne zavrela dvere pred očami
-Vtedy bude kráľovstvo nebeské podobné desiatim pannám, ktoré si vzali lampy a vyšli naproti ženíchovi. Päť z nich bolo pochabých a päť rozumných. Tie pochabé si totiž vzali lampy, ale nevzali si olej; tie rozumné si však vzali s lampami aj olej v nádobách. Keď ženích meškal, zdriemli všetky a zaspali. O polnoci nastal krik: Ajhľa, ženích, vyjdite mu naproti! Vtedy prebudili sa všetky panny a pripravovali si lampy. Tu pochabé povedali rozumným: Dajte nám zo svojho oleja, lebo naše lampy hasnú! Ale rozumné povedali: Aby potom nestačilo ani nám, ani vám? Choďte radšej k predavačom a kúpte si. Keď však odišli kupovať, prišiel ženích; pripravené vošli s ním na svadbu a dvere sa zatvorili. Neskoršie prišli aj ostatné panny a hovorili: Pane, pane, otvor nám! Ale on odvetil: Veru vám hovorím, nepoznám vás! Preto bdejte, lebo nepoznáte dňa ani hodiny, [kedy príde Syn človeka]. (Mt 25, 1-13)
-Maťo Jakuš, ktorý si na dnes pripravoval slovo, sa nás opýtal – čo si predstavujeme pod pojmom byť pripravený:
  – Veva M – nežiť tak, že neočakávame druhý príchod nášho Pána Ježiša, že si užívame život plnými dúškami = oddávame sa tomuto svetu – opilstvá, klamstvá, sex, krádež..., že si vravíme, že máme dosť času, že náš Pán ešte nepríde, že potom neskôr, o niekoľko rokov s tým prestaneme a všetko bude v pohode
- Janči – podstate by som to tak aj ja vyjadril
- Filip – byť pripravený, keď druhýkrát príde Pán Ježiš
- čo to pre nás znamená byť pripravený na druhý príchod Pána Ježiša?
– Kia – ja si to neviem predstaviť, ale zároveň sa teším, ťažko povedať, je to pre človeka dosť nepochopiteľné, je to určitý druh motivácie
-Maťo Jakuš – podobenstvo je o druhom príchode Kristovom, možno sa ho dožijeme, možno nie, ale podľa proroctiev je dosť blízko, tú hodinu však nezná nikto, iba Otec, raz sme mali tému Obujte si pohotovosť k evanjeliu pokoja, rozprávali sme sa, že keď máme obuté topánky, tak sme kedykoľvek pripravení do boja, do boja zvestovať evanjelium, tak aj v tomto podobenstve nie je dôležité, že panny zaspali, ale že boli pripravené + spýtal sa nás – čo je dôležité, aby sme boli pripravení, resp. ktorí ľudia nie sú pripravení – Veva M – neveriaci;
- Maťo Jakuš – najdôležitejšia je viera – A keď príde, poučí svet: o hriechu a o spravodlivosti a o súde; o hriechu, že neveria vo mňa; o spravodlivosti, že idem k Otcovi a viac ma neuvidíte; a o súde, že knieža tohto sveta je už odsúdené. (Jn 16, 8-11)
– že neveria = najväčší hriech, prvoradá je viera, je podstatou toho, či sme pripravení
- aká môže byť viera – Kia – živá alebo mŕtva, Maťo Jakuš- opis mŕtvej viery nájdeme v Jak 2, 17 – Tak aj viera, ak nemá skutkov, je sama osebe mŕtva. – viera bez skutkov je mŕtva, ale skutky sú na nič, keď nemáme vieru; poznáme aj prípady nedeľnej, dorastovej, campfestovej, papierovej viery (keď sme pokrstení, odkonfirmovaní), ale takáto viera je o ničom; živá a skutočná viera by mala byť o Bohu + o spoliehaní sa na Boha vo všetkom – potom sa nás opýtal na otázky, na ktoré sme si mali každí v duchu odpovedať – či do každej oblasti v našom živote púšťame Boha, v ktorých obdobiach sa viac spoliehame na Boha, do ktorej oblasti Boha nepustíme, neodovzdáme ju do Božích rúk, ale spoliehame sa sami na seba, že ju zvládneme sami aj bez Boha
- čo nás najviac vzďaľuje od Boha – Veva M – hriech; čo je to hriech – Maťo Drienko – odpor, minutie sa cieľa, na ktorý sme boli stvorení; keď hrešíme vzďaľujeme sa od Boha; - čo robiť s hriechom – činiť pokánie - čo je to pokánie – Kia, Danda – ľutovať to, že sme zhrešili + Veva M – odvrátiť sa od hriechu; keď to urobíme, budeme sa tešiť na ten deň, keď príde náš Pán, budeme na nebeskej oslave, párty; budeme s Bohom; maranata = príď Pane Ježiši
-Maťo Drienko – (rečnícka otázka) kedy chodí zlodej? – keď nikto nie je doma resp. vyberá si práve taký čas keď vie, že je malá pravdepodobnosť, že niekto bude doma. Boh si vyberie deň, kedy všetci budeme najmenej pripravení(nie že by to Boh spravil naschvál aby bolo spasených čo možno najmenej, ale posledné dni tým budú zrejme príznačné), treba byť veľmi zodpovedný + pripravený, väčšine ľudí sa tento deň nebude hodiť(Lukáš 18,8 ...Avšak keď príde Syn človeka, či nájde vieru na zemi?)
-To jedno nech vám je však zjavné, milovaní, že jeden deň je u Pána ako tisíc rokov a tisíc rokov ako jeden deň. Pán nemešká so zasľúbením, ako sa niektorí nazdávajú, že mešká, ale vám zhovieva, lebo nechce, aby niekto zahynul, ale aby sa všetci dali na pokánie. Príde Pánov deň ako zlodej, keď sa nebesá rachotom pominú, živly sa rozplynú v ohni a zem so svojimi dielami zmizne. (2Pt 3, 8-10) – Boh chce, aby všetci ľudia poznali pravdu, aby všetci činili pokánie + nemešká so zasľúbením, ale nám zhovieva, lebo nechce, aby niekto zahynul + Boh možno vníma časinak ako my
-Maťo Drienko – máme byť spečatení Duchom Svätým pre deň vykúpenia(A nezarmucujte Svätého Ducha Božieho, ktorým ste zapečatení ku dňu vykúpenia. Efezským 4,30), v lampách je olej – olej predstavuje Ducha Svätého, Duch Svätý je dôkazom živého vzťahu s Bohom, sprostredkúva nám Boha, a preto keď náš Pán Ježiš Kristus príde, bude na nás vyhľadávať Ducha Svätého; aj tie pochabé čakali, ale v lampách nemali oleja = ľudia, ktorí poznajú Bibliu, literu, vedia o príchode, ale nemajú Ducha Svätého, a preto by sme nemali pestovať náboženstvo, ale živý vzťah s Bohom

-menšia hodinka fyziky – Ohmov zákon – 
R = odpor, hriech
I = prúd Božej lásky k nám
U = napätie, ktoré je definované ako rozdiel potenciálov
-Ohmov zákon aplikovaný na kresťanskú vieru teda znie takto: Prúd Božej lásky v našom živote je priamo úmerný od rozdielu miery možností realizovania Božieho potenciálu v našom živote a realizovania našich ambícií a je nepriamo úmerný od množstva alebo sile hriechu pôsobiaceho v našom živote.
- Voľné vysvetlenie: hriech brzdí Božiu lásku k nám, pracujeme s naším potenciálom = pokoríme sa, ponížime sa na nejakú úroveň + znižujeme hriech = čím viac vyvýšime Boha svojím životom, tým väčší prúd Božej lásky sa dostane k nám = On musí rásť a ja sa umenšovať.

- potom sa pracovalo na informačníku Pohľad + hral sa volejbal...