Navigácia

Tenisové ihrisko - rozpis

Rezervácie:

Gabriel Stach, 0903 487 346

„Žalm Dávidov. Hospodin je môj pastier, nebudem mať nedostatku. Na pastvách zelených ma pasie a k vodám osviežujúcim ma privádza. Dušu mi občerstvuje, po spravodlivých cestách vodí ma pre svoje meno. Keby som kráčal hoci temným údolím, nebojím sa zlého, lebo Ty si so mnou; Tvoj prút a Tvoja palica ma potešujú. Stôl mi prestieraš pred mojimi protivníkmi, hlavu mi pomazávaš olejom, je preplnený kalich môj. Len dobrota a milosť bude ma sprevádzať po všetky dni môjho života a bývať budem v dome Hospodinovom dlhé časy.“ (Ž 23)

Začiatkom prázdnin, od 11. júla, sa na fare už od rána začalo schádzať nezvyčajne veľa detí. Áno, aj tento rok náš zbor v spolupráci s n. o. ADAM organizoval Denný biblický tábor, ktorého som sa mohol zúčastniť aj ja spolu s mojim synom Andrejom. Prihlásených bolo vyše 30 detí, od škôlkarov, ktorí chodili do tábora s rodičmi, alebo starými rodičmi až po starších žiakov ZŠ. Organizačný tím viedol brat Gabo.

Ešte pred tým, ako sa v pondelok začali schádzať deti, sa na fare stretli vedúci, ktorí sa v krátkosti oboznámili s programom a poprosili nášho Nebeského Otca o pomoc, ochranu, vedenie a aby sa On priznal k tejto akcii. Lebo: „Ak Hospodin nestavia dom, márne sa namáhajú stavitelia; ak Hospodin nestráži mesto, márne bdie strážnik.“( Ž 127, 1)

Počas celého týždňa sme s deťmi nacvičovali piesne, brat farár robil sprievod na gitare. Okrem piesní sme sa počas týždňa učili Žalm 23 naspamäť, každý deň jeden až dva verše. Okrem učenia sa naspamäť nám brat farár postupne dával k jednotlivým veršom vysvetlenie. Každý deň sme si pozreli aj biblický príbeh z DVD a zamýšľali sa nad jeho významom a uplatnením pre náš život. Božie slovo a chvály v takejto forme každý deň zabrali hodinku – dve, časť doobeda, časť poobede. Deti podľa mňa celkom pekne zvládali počúvať aj spievať. Pri poslednom verši Žalmu sme si pripomenuli aj Ježišove slová: „V dome môjho Otca je mnoho príbytkov; keby nebolo tak, či by som vám bol povedal: Idem vám pripraviť miesto, a keď odídem a pripravím vám miesto, zase prídem a poberiem vás k sebe, aby ste aj vy boli tam, kde som ja?“ (Jn 14, 2-3) Po týchto slovách brat farár vyzval deti, aby v modlitbe poprosili Boha o odpustenie hriechov a o to, aby aj pre ne pripravil pri Sebe miesto. Urobili sme kruh, modlili sme sa po jednom dookola a kto sa rozhodol, mohol tak urobiť.

Každý deň končil voľným programom okolo fary alebo na fare a futbalom na novom multifunkčnom ihrisku. Výlety a ostatný program mal na starosti Gabo.

V pondelok sme nasadli okolo 9.00 do autobusu a z pred fary sme vyrazili do Španej Doliny, do múzea medi. V múzeu nás privítal starší pán, ktorý dokázal veľmi pútavo priblížiť históriu ťažby medi, popísať prácu baníkov aj náradie a stroje, ktoré sa v priebehu histórie pri ťažbe medi používali. Po výklade a prezretí múzea sme sa vydali na náučný chodník, ktorý nás vyviedol na „Haldu“, čo je obrovský násyp, ktorý rokmi vznikol z odpadu pri ťažbe v baniach. Z vrchu sme mali krásny výhľad nielen na dedinu, ale aj oveľa ďalej. Bol samozrejme aj voľný program a oddych po túre a nakoniec nás autobus odviezol späť na faru. Ďalší deň bol naplánovaný výlet do Banskej Štiavnice. Tu sme navštívili Starý zámok priamo v Banskej Štiavnici. Zaujímavosťou tohto zámku bolo to, že to bol pôvodne kostol, ktorý neskôr nechali prestavať na pevnosť. Zámok sme mali možnosť vidieť spolu so sprievodcom, ktorý nám rozprával históriu jednotlivých častí zámku, ich účel a ako sa menili v čase. Po skončení odborného výkladu sme si sami mohli prezrieť areál aj vnútorné priestory. Pred cestou autobusom na faru nechýbalo občerstvenie v zmrzlinárni :-). Pokiaľ viem, žiaden rok nechýbala na Biblickom tábore návšteva kúpaliska. Ani tento rok nebol výnimkou a streda bola určená na kúpanie na Sliači. Autobus nás vyložil pri vlakovej stanici, odkiaľ sme si urobili prechádzku až ku kúpalisku. Očakávali sme, že okrem pár hostí, tam bude len náš tábor. Časom však na kúpalisko prišli ešte ďalšie dve skupiny detí. Ja som z toho mal zmiešané pocity, ale Boh to zariadil tak, že sme sa aj dobre vykúpali, mali sme krásne počasie a ani ako skupiny sme sa medzi sebou nepomiešali. Ďalší deň sme mali v pláne návštevu skanzenu pri Martine, ale už večer pred tým začalo pršať a neprestalo ani ráno. Keďže prehliadka skanzenu by za takéhoto počasia znamenala brodenie sa blatom v daždi, Gabo návštevu operatívne odvolal a zostali sme na fare. Po Slove a piesňach chvál deti hrali rôzne spoločenské hry – niektoré si aj sami doniesli z domu. Keď to vyzeralo, že takéto hry ich už nebudú dlho baviť, prestalo pršať. A my sme mohli vyraziť na prechádzku na námestie SNP a odtiaľ do detského centra na Bakossovej ulici. Pre mňa bolo až neuveriteľné, ako sa tam deťom páčilo. Či malí, či veľkí, všetci sa tam vyšantili a vybláznili do sýtosti. A tak sme príjemne unavení končili aj tento deň príchodom na faru. Krásny príklad toho, ako sa Boh dokáže postarať o tých, ktorí v Neho dúfajú a aj naoko zlú situáciu (zrušený výlet kvôli dažďu) vie obrátiť na dobré. Posledný deň, bol na poobedie prichystaný pre deti skákací hrad. A doobeda film v kine, v Európe, len pre náš tábor :-). Kultúrny zážitok vystriedalo šantenie, skákanie a výskanie v nafukovacom hrade. Kto sa dosť vyskákal, mohol sa hrať na detských preliezkach alebo mohol hrať futbal na ihrisku pri kostole. Každý sa mohol posilniť hot-dogmi, ktoré pre nás pripravovali brat Mirko s manželkou Mackou. Úplný koniec tábora bol v nedeľu na službách Božích, kde po kázni vystúpili deti s piesňami, ktoré nacvičovali celý týždeň.

Ďakujem Bohu, že som mohol absolvovať celý Biblický tábor aj s mojím synom, že nás Pán chránil a viedol, že nám dal stráviť prijemný čas pri piesňach, jeho Slove, na výletoch a pri hrách. Ďakujem za silu, odvahu a vedenie, ktoré dával organizátorom pri príprave a realizácii tejto akcie. Verím, že semenu Slova zasiateho do detských sŕdc dá Boh vzrast. Verím, že svetielko viery v nich bude silnieť a budú časom Božím svetlom, ktoré bude svietiť ich kamarátom, ich rodinám aj ostatnému okoliu. A aj keď sa nám to možno pri niektorých deťoch zdá málo pravdepodobné, verím, že On pozná ten správny čas, kedy sa to stane. Už teraz sa teším na tábor, na budúci rok.

Fotografie .: Autor: Ľubomír Remiar

Search

Časopis Pohľad

Slovo

Zjavenie 3, 20 Ajhľa, stojím pri dverách a klopem. Ak niekto počuje môj hlas a otvorí dvere, vojdem k nemu a budem stolovať s ním a on so mnou.