6.1.2012 -- Citát: Izaiáš 45 , 23 : Obráťte sa ku mne a dajte sa zachrániť všetky končiny zeme, lebo ja som Boh a iného nieto.
Do nového roka Vám vyprosujem Božie požehnanie a Božiu milosť. Nech je On pri všetkom Vašom konaní kdekoľvek a kedykoľvek.


Milí moji bratia , milé sestry ! Boží služobníci – učeníci ! Milí priatelia !

  Ak sa niekde na knižnom trhu objaví nejaký nový titul knihy,  pýtame sa o čom to je. Podobne o filme. Do akej kategórie sa  radí ? Historickej, sciencie fiction ), klasický román alebo horor , triller ,vestern ,  náučnej ? Musíme  dostať aj jasnú odpoveď.
Človek sa  môže opýtať aj na Božie slovo.  Keby sa vás niekto z ničoho nič , ako veriacich ľudí , ktorí často operujú Božím slovom
dovolávajú sa Božieho slova , opýtal : O čom to je? , čo by ste mu povedali ?Mohli by sme mu začať napríklad  rozprávať biblické príbehy.  Mohli by sme hovoriť o samotnom Bohu aj o tom , že Božie slovo je pravda.   Bez  neho by sme my nevedeli nič o svojom spasení. Uspokojilo by ho to? ?  Bola by to  odpoveďou na základnú otázku : O čom to je ?

Začali  by ste napríklad vyprávať príbeh O mudrcoch od východu . O tom ako oni putovali , ako sa obetovali , aký to boli významní muži. Sú to  Gašpar , Melichar a Baltazár. Možno by sme sa pritom ani nezačervenali. Veď tak je to predsa oznamované do celého sveta ústami tých najvznešenejších a najvychytralejšich náboženských autorít priamo z kostolov a katedrál.
Je toto skutočne odpoveď na otázku: O čom to je ? Správnosť informácie  závisí od toho , koho postavíš do stredu toho príbehu. Inú odpoveď dostaneš vtedy ak do stredu príbehu postavíš mudrcov a inú ak do stredu príbehu postavíš Boha.  Toto je presne to , čo si chceme ujasniť.Prosíme Boha, aby  nám  dal silu vzoprieť sa rozličným divadlám , ktoré zahmlievajú pravdu o tom, čo nám Boh, nie ľudia, chce povedať. Tak prosíme , aby sme sa uberali  k dospelosti viery. –

  V strede toho svedectva je  jednoznačne Boh. Porušení ľudia to nevidia,  lebo sme  všetci zhrešili , a  zmýšľanie nášho srdca je ustavične zlé .  ( 1.list Jánov 1 , 10). Hriešny človek je však  v stredobode Božieho záujmu.
O mudrcoch od východu sme počuli že boli inteligentní , vzdelaní ľudia, ktorí ovládali astronómiu a dokázali z nebeských úkazov vyčítať úžasné veci, dokonca aj to o tom maličkom Jezuliatku, z ktorého vyrastie nový kráľ Izraelský. Prezieravo diskutovali o tejto aktuálnej otázke –  so súčasne vládnúcim kráľom Herodesom . Utekajú  budúceho kráľa vyhľadať, chcú sa mu pokloniť a prinášajú mu vzácne dary. Či oni neboli úžasní ? Oni toho toľko vykonali. Ich zásluhy a záslužné skutky sú obrovské. My v náboženstve si ich musíme uctievaťa behať kvôli nim po dedine. Výrazom toho je aj dnešný sviatok. Ak pritom popustíme uzdu svojej hriešnej fantázie   poslucháč nadobudne presvedčenie, že o tomto je ten príbeh. Toto svedectvo potom zaujme jeho srdce , jeho myseľ a   toto je scenár  náboženského románu o troch kráľoch.Napriek tomu sa musím vzoprieť a povedať, že o tomto to nie je !!  Mnohí tu nechcú vidieť konajúceho, živého Boha. . On je v strede príbehu , On mu dáva zmysel..
  Kto k životu povolal mudrcov ? Či to nebol Boh ? Kto ich obdaroval darmi , schopnosťami skrze ktoré sa stali mudrcmi ? Či to nebol Boh ? Kto utvoril hviezdu , kométu a dal ju do pohybu presným smerom ? Či to nebol Boh ? Oni,  boli len Bohom použití . Biblické svedectvo nehovorí, že boli  traja. neudáva celkom presne ani ich profesiu. Iné pramene vysvetľujú, že  mudrc bol napríklad pohanský kňaz. V Danielovi sú chápaní  mudrci  ako  veštci, astrológovia , ktorí vykladajú   sny. V Novej zmluve  sa  za slovom mudrc skrýva ten, kto sa zaoberá  mágiou. Teda okultista. Niekto z toho  nakoniec vydedukovali, že to boli králi od východu.
A v praxi? Nakoniec z nich   tu máme    troch kráľov behajúcich  v podnapitom stave po dedine. ešte navyše  aj s čertom, niekedy s  kňazom. Je z toho "skvelá" ľudová zábava, ktorej dáva vždy miesto aj  televízia.

  Viete  čo s tým ľudia za pomoci diabla urobili ? Všetko  to zdegradovali a priniesli na posmech. Diabol  za pomoci ľudí zas ako režisér   z biblickej zvesti urobil len obyčajnú zábavku . Väčšina  si dodnes vo svojich náboženstvách myslí , že  je to v poriadku. Ale to v poriadku nie je . Spomeňme (Ján 1 , 11): „Do svojho vlastného prišiel , a Jeho vlastní ho neprijali. "  Herodes  rozhodol, že  ten budúci konkurenčný kráľ musí byť zabitý.
  Mudrci sa za hviezdou v súlade s proroctvom dostali do Betlehema a budúcemu kráľovi sa poklonili. Keďže sa vybrali za budúcim kráľom , poklonili sa dieťatku a zo svojich klenotníc mu darovali tradičné orientálne dary , ktoré sa prinášali kráľovi v podobe zlata , kadidla a myrhy. V sne  dostali napomenutie , aby sa nevracali k Herodesovi.Boh pre ktorého naozaj nič nie je nemožné. si ich   napriek ich pohanskému duchovnému zázemiu použil a využil a oni Mu poslúžili spôsobom , ktorý zodpovedal ich postaveniu. Nehovorí  sa  nič o tom, že by boli uverili v Pána Ježiša Krista , nehovorí nič o tom , že boli spasení, Boh  stojí v strede príbehu . aby ukázal , že Ten , ktorý prišiel na svet – je skutočným Pánom sveta , aj toho sveta , ktorý sa javí ako pohanský. Nezabúdajme na Božie slovo o Ježišovi:
 „ Preto ho aj Boh nadmieru povýšil a dal Mu meno nad každé meno , aby sa v Ježišovom mene skláňalo každé koleno tých , čo sú aj na nebi , aj na zemi, aj pod zemou,  a každý jazyk aby na slávu Boha Otca vyznával, že Ježiš Kristus je Pán. „ ( Filipským 2 , 9-11) O toto ide  a Boh ako   všemocný toto zjavuje Amen

Zapísal: Mgr. Štefan Urbašík           


Search

Časopis Pohľad

Slovo

Rim 6, 12-14 Nech tedy nekraľuje hriech vo vašom smrteľnom tele, aby ste ho poslúchali, totiž hriech, v jeho, to jest tela, žiadostiach ani nevydávajte svojich údov za nástroje neprávosti, ale sa oddajte Bohu ako živí z mŕtvych a svoje údy za nástroje spravedlivosti Bohu, lebo hriech nebude panovať nad vami, pretože nie ste pod zákonom, ale pod milosťou.