Navigácia

      Tenisové ihrisko - rozpis

Rezervácie:

Gabriel Stach, 0903 487 346

23.1.2012 -- Citát: Ján 3/28 : ... ja nie som Kristus
  Rozdiel medzi vecami, ktoré vidíme ľahko definujeme. Aký je rozdiel medzi človekom a Bohom, to už nevysypeme z rukáva. Veď Ján 1/18 hovorí, že Boha nikto nikdy  nevidel a  Ján 4/24 ďalej  dosvedčuje, že Boh je duch. Ján pokračuje (1/18), Boh však poslal na svet svojho Syna a ten Ho známym učinil.
S Bohom sa nemôže nikto stotožňovať, Boh je totiž suverén. Nie je súčasťou náboženských zvykov. Aby sme mnohému porozumeli, treba nám odhodiť to čo je zo sveta, čo nám ponúka diabol.Treba nám prosiť, aby Duch Svätý na nás pôsobil a my aby sme mohli prijať semeno Božieho slova.

  Už minule sme spomenuli, že Boh si vybral v Jánovi Krstiteľovi kontraverzného vyslanca v oblečení, v prejave a pod. Hlásal však nutnosť pokánia na prijatie Božieho kráľovstva, ktoré nie je ohraničené žiadnymi hranicami ani vymedzené teritóriom. Nebolo dané len vtedajším Židom- vyvolenému ľudu, ale celému ľudstvu, celému svetu. Treba si uvedomiť, že nie pre jedno, ale  pre všetky náboženstvá. Ale celý svet a všetci ľudia, všetky náboženstvá  musia robiť pokánie, lebo nikto z nás nie je spravodlivý. Všetci teda musíme vyznať všetky  svoje hriechy. Hriech nám nevymaže žiadny zmizík- chemikália, či resetovanie v počítači. Pokánie musíš urobiť sám za  pomoci Božieho slova, ktoré prekračuje múry kostolov a zásady náboženstiev. Musíme mať na zreteli, že medzi Bohom a človekom, aj keby bol naplnený Duchom svätým, je a bude vždy rozdiel. Človek- Ján, hoc Boží vyslanec, krstí len vodou, ale Ten ktorý príde po ňom bude krstiť Duchom svätým. Tu je zreteľný rozdiel medzi človekom a Bohom. Ale aj medzi ľuďmi navzájom je rozdiel. Tí, ktorí prijali Ježiša už nie sú zo sveta, hoci žijú vo svete a  sú tiež hriešni. Zriekli sa diabla ako svojho hovorcu. Je tu neustály duchovný boj medzi jednými a druhými. Ježišovi prívrženci, ktorí prinášajú ovocie Ducha sú ťažko prijímaní a svet ich v mnohom nenávidí. Ján Krstiteľ hromží na zákonníkov, že sa chcú krstom prekĺznuť do Kráľovstva Božieho a za tieto formálne úskoky a za celý ich život pretvárky ich nazýva vreteničím plemenom. Spomína sekeru, ktorá je priložená ku koreňom ich životného stromu, ale tým varuje  svojich odporcov vtedy i dnes. Rozdiel medzi človekom (Jánom i nami), a Bohom  je aj  v tom, že nie my, ale  Boh má v rukách vejačku, ktorou vyčistí zrno od pliev. Krista poveril Boh vykonaním súdu. Nie človek, alebo náboženstvo má právo súdiť.  My čo sme uverili,  skrze jeho nevinnú krv, a Jeho milosť máme odpustenie. 
  Ján Krstiteľ, veľký  človek z najväčších, sa nehrdí, ale verejne oznamuje : Ja nie som Kristus.  Nepleťte si ma s Ním. Priznáva, že je len poslaný.On sa musí umenšovať, ale   Ježiš- musí rásť, lebo On je cesta, pravda i život.  Dbajme na legitímne  poradie . On  je vždy prvý a niet nikoho, koho by sme mali uctievať pred Ním, ani koho by sme mohli prirovnávať k Nemu.
Nevyvyšujme seba, ani svoje náboženstvo. On a vždy len  On je prvý. On musí rásť. Nieto nad Jeho meno. Jeho Otec nadmieru  povýšil. On je vyvolený. Pred ním sa má skláňať každé koleno na zemi i na nebi.

Zapísal: Mgr. Štefan Urbašík            


Search

Časopis Pohľad

Slovo

Zjavenie 19, 11-16 Potom som videl otvorené nebo. Ajhľa: biely kôň, a Ten, čo sedí na ňom, sa volá Verný, Pravý a spravodlivo súdi a bojuje, Jeho oči – ohnivý plameň, na hlave mnoho diadémov, napísané meno, ktoré nepozná nikto, len On sám, odetý do plášťa, zmáčaného krvou, a Jeho meno: Slovo Božie. Nebeské vojská, odeté do bieleho, čistého jemného ľanu, Ho sprevádzajú na bielych koňoch. Z úst Mu vychádza ostrý meč, aby ním bil národy. On ich bude spravovať železným prútom a sám bude tlačiť vínny list rozhorčeného hnevu vševládneho Boha. Na plášti a na bedrách má napísané meno: KRÁĽ KRÁĽOV A PÁN PÁNOV.