3.4.2011
V tomto čase cez rozhlas a televíziu – cez živé vysielanie- máme množstvo správ a informácií. Niekto dal Slovensku prívlastok „kresťanské“. Podľa mňa to nie je presné a výstižné pomenovanie. Tisíce, možno milióny ľudí síce chodia do kostola a zúčastňujú sa kresťanských obradov, ale ako to cítiť navonok že sme kresťania? Ako to cítiť napríklad aj z médií? Slovensko v rozhlase, v televízii, v časopisoch a v novinách podľa mňa reprezentujú pohrobkovia ateizmu, ktorí s kresťanmi Slovenska cítia pramálo. Začína a končí sa denné vysielanie napríklad modlitbou? Počuť citácie z Božieho slova? Či médiá sú z iného územia ako z „kresťanského“ Slovenska?
V čase pozemského života Ježiša Krista v ústnom podaní, v takomto podobnom živom vysielaní , sa zamýšľali kto to vlastne medzi nich prišiel. Cítili, že je to niekto výnimočný a tak hľadali z histórie najznámejšie a najsilnejšie osobnosti, ktoré by sa boli hádam vrátili medzi nich. Či je to Eliáš, Ján Krstiteľ, či Jeremiáš? Ježiš to vedel a opýtal sa najbližších učeníkov: „A vy za koho ma pokladáte?“ Peter mu odpovedal: „ Ty si Kristus, Syn Boha živého“.Matúš 16/16. Ty si ten pravý osloboditeľ.
Pomenovanie Kristus nebolo priezvisko. Židia viac z politického, ako z náboženského hľadiska očakávali mesiáša, pomazaného, určeného a Bohom zasľúbeného, ktorý by ich nadobro vyslobodil z útlaku a jarma pod cudzou nadvládou ( v tom čase nadvládou Ríma). Celý čas si Božie zasľúbenie vykladali iba politicky a nie nábožensky. Veď Kristus – ten pomazaný vysloboditeľ- ich prišiel vyslobodiť z dedičného hriechu a prišiel mariť skutky diabla vo svete. Ich náboženská vrchnosť Jeho učenie pokladala za zbytočné a škodlivé Veď tam boli oni, načo ešte ďalší učiteľ, ktorý navyše prevracal ich výklady a náboženstvo. Sústavne ovplyvňovali ľud až po tragický koniec na kríži.
Kristus nebol klon prorokov, ktorí ho predpovedali, bol to originál.
Mnohí ľudia si Krista vykladajú aj dnes rôzne. Ak prijmeme Krista ako darovaného osloboditeľa, vyjaví nám Boh svojho Syna v pravom svetle ako lásku a šťastie,. Po tomto máme túžiť. V tomto zmysle sa máme stať nielen učeníkmi, ale ešte viac – apoštolmi- a vravieť v osobnom živom vysielaní o tom všetkým, a predovšetkým tým, koho máme radi, aby aj oni mohli pocítiť to pravé šťastie. (A tak mi to nemajte za zlé a nepohoršujte sa na mne. Mám Vás rád a stojíte mi za to.)
V čase pozemského života Ježiša Krista v ústnom podaní, v takomto podobnom živom vysielaní , sa zamýšľali kto to vlastne medzi nich prišiel. Cítili, že je to niekto výnimočný a tak hľadali z histórie najznámejšie a najsilnejšie osobnosti, ktoré by sa boli hádam vrátili medzi nich. Či je to Eliáš, Ján Krstiteľ, či Jeremiáš? Ježiš to vedel a opýtal sa najbližších učeníkov: „A vy za koho ma pokladáte?“ Peter mu odpovedal: „ Ty si Kristus, Syn Boha živého“.Matúš 16/16. Ty si ten pravý osloboditeľ.
Pomenovanie Kristus nebolo priezvisko. Židia viac z politického, ako z náboženského hľadiska očakávali mesiáša, pomazaného, určeného a Bohom zasľúbeného, ktorý by ich nadobro vyslobodil z útlaku a jarma pod cudzou nadvládou ( v tom čase nadvládou Ríma). Celý čas si Božie zasľúbenie vykladali iba politicky a nie nábožensky. Veď Kristus – ten pomazaný vysloboditeľ- ich prišiel vyslobodiť z dedičného hriechu a prišiel mariť skutky diabla vo svete. Ich náboženská vrchnosť Jeho učenie pokladala za zbytočné a škodlivé Veď tam boli oni, načo ešte ďalší učiteľ, ktorý navyše prevracal ich výklady a náboženstvo. Sústavne ovplyvňovali ľud až po tragický koniec na kríži.
Kristus nebol klon prorokov, ktorí ho predpovedali, bol to originál.
Mnohí ľudia si Krista vykladajú aj dnes rôzne. Ak prijmeme Krista ako darovaného osloboditeľa, vyjaví nám Boh svojho Syna v pravom svetle ako lásku a šťastie,. Po tomto máme túžiť. V tomto zmysle sa máme stať nielen učeníkmi, ale ešte viac – apoštolmi- a vravieť v osobnom živom vysielaní o tom všetkým, a predovšetkým tým, koho máme radi, aby aj oni mohli pocítiť to pravé šťastie. (A tak mi to nemajte za zlé a nepohoršujte sa na mne. Mám Vás rád a stojíte mi za to.)
Zapísal: Mgr. Štefan Urbašík