30.12.2012 -- Citát: Skutky:2/36 Nech teda vie bezpečne celý dom izraelský , že aj Pánom aj Kristom učinil Boh tohto Ježiša , ktorého ste vy ukrižovali.
Ježiš nám bol daný zhora.V podstate treba povedať, že Jozef mu nebol biologickým otcom. Mária mala len tú česť, že Ho porodila, lebo bol počatý Duchom svätým Mal síce bratov a sestry, ale tí boli iní a ľudsky počatí.Ježiš teda nebol ľudský, ale Boží Syn.
Bol od počiatku sveta apre Neho bolo stvorené všetko.
On sa zo slávy Božej ponížil, Boh Ho zoslal ako dieťa a zobral na seba podobu služobníka. Božie slovo mu nevenuje pozornosť ako dieťaťu. Tento čas pokrýva len ľudská fantázia a z nej vznikajú napr. filmy. Prvá zmienka je v Jeho 12 roku., keď sa rodičom stratil, oni ho zúfalo hľadali a našli Ho v chráme v rozhovore s významnými a učenými.Keď mu rodičia vyčítali,akú starosť im urobil, odpovedal:
"Luk.2/49:" ... Či ste nevedeli, že ja musím byť vo veciach svojho Otca? 49, Ale oni nerozumeli slovám, ktoré im povedal. " On bol totiž svätý, ale oni svätí neboli a rozumieť mu nemohli. Je zaujímavé, že im niekto začal maľovať okolo hlavy svätožiaru. Uvedomme si že tu svojím Otcom rozumie Boha, samozrejme nie Jozefa.
Ďalší dôkaz o vťľahu k rodine je uvedený v Biblii je v Mat. 12-46 Keď ešte hovoril k zástupom, ajhľa Jeho matka a bratia stáli vonku a žiadali si s Ním hovoriť. ... keď Ho upozornili na túto skutočnosť, povedal: Kto je moja matka? A kto sú moji bratia? Ukázal na svojich učeníkov a riekol: Ajhľa, moja matka a moji bratia. Lebo každý , kto činí vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach , je mi bratom, aj sestrou aj matkou." Je zaujímavé a veľavravné, že svoju matku a bratov nezahrnul týmto medzi tých, ktorí plnia vôľu Jeho Otca. Jeho rodina Ho totiž nenasledovala ako mnohí učeníci zo širšieho okruhu. Kto a prečo nazval Máriu a Jozefa svätými a vymyslel ich svätosť? To len ľudská človečina podľahla diablovi , aby bol upretý pohľad na ľudí nie na Ježiša. Z daného Božieho slova vyplýva, že že existovala priepasť nepochopenia medzi rodinou a Ježišom. Jeho rodina skôr podliehala hanobeniu Ježiša, ktoré pochádzalo od židovskej náboženskej hierarchie.Rodina sa za Neho hanbila. Veľavravný je doklad v Markovi, kde zákonníci hovorili, že má belzebuba a že kniežaťom démonov vháňa démonov.
3/21:" Keď to počuli jeho príbuzní, vyšli Ho zlapať .lebo hovorili, že sa postúpil z rozumu." Prečo toto slovo nikto kto glorifikuje Jozefa a Máriu nekonfrontuje s ich činnosťou, možno to zatajuje, ale potom nie je kresťan a hlása bludy.Ján hovorí, že Svetlo prišlo na svet, ale ľudia milovali radšej tmu, v ktorej skrývali svoje zlé skutky. Zdá sa, že táto tma a pod jej rúškom umožňuje zvelebovať nepravých od svätých mnohých aj dnes. Klamať možno len tých, ktorí nečítajú slovo Božie a nepoznajú ho.
Lukáš 2/25-33 opisuje stretnutie rodiny so Simeonom v chráme, keď tento povedal: " ...lebo moje oči videli Tvoje spasenie , ktoré si pripravil pred obličajom všetkých ľudí."Lukáš ďalej vo verši 33 dodáva:" Jeho otec a matka divili sa tomu, čo sa hovorilo o Ňom." Ako to, že aj Simeon videl v malom nemluvniatku spasiteľa? Prečo nie aj tzv. rodičia a navyše sa tomu divili.
Narodením Ježiša sa stala pre ľudstvo veľká vec, ale bič plieska na konci. Jeho smrť, hrob, slávne zmŕtvychvstanie a vstúpenie to je plesnutie bičom. Ústrednou myšlienkou v Písme nie je narodenie, ale utrpenie a obeť na kríži a vzkriesenie. Tu by mal byť posun aj v našom chápaní podstaty..Slovo o kríži, vzkriesenie a vstúpenie , to je fundamentom kresťanstva. 1. Korint.15/14. "Ak Kristus nebol vzkriesený, tak je prázdne naše kázanie prázdna je aj naša viera." Majme v tomto pokoj , potom silnieme vo viere a odmietneme bájky, ktoré sa vkradli pomocou diabla aj do kresťanskej praxe mnohých. Amen
Bol od počiatku sveta apre Neho bolo stvorené všetko.
On sa zo slávy Božej ponížil, Boh Ho zoslal ako dieťa a zobral na seba podobu služobníka. Božie slovo mu nevenuje pozornosť ako dieťaťu. Tento čas pokrýva len ľudská fantázia a z nej vznikajú napr. filmy. Prvá zmienka je v Jeho 12 roku., keď sa rodičom stratil, oni ho zúfalo hľadali a našli Ho v chráme v rozhovore s významnými a učenými.Keď mu rodičia vyčítali,akú starosť im urobil, odpovedal:
"Luk.2/49:" ... Či ste nevedeli, že ja musím byť vo veciach svojho Otca? 49, Ale oni nerozumeli slovám, ktoré im povedal. " On bol totiž svätý, ale oni svätí neboli a rozumieť mu nemohli. Je zaujímavé, že im niekto začal maľovať okolo hlavy svätožiaru. Uvedomme si že tu svojím Otcom rozumie Boha, samozrejme nie Jozefa.
Ďalší dôkaz o vťľahu k rodine je uvedený v Biblii je v Mat. 12-46 Keď ešte hovoril k zástupom, ajhľa Jeho matka a bratia stáli vonku a žiadali si s Ním hovoriť. ... keď Ho upozornili na túto skutočnosť, povedal: Kto je moja matka? A kto sú moji bratia? Ukázal na svojich učeníkov a riekol: Ajhľa, moja matka a moji bratia. Lebo každý , kto činí vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach , je mi bratom, aj sestrou aj matkou." Je zaujímavé a veľavravné, že svoju matku a bratov nezahrnul týmto medzi tých, ktorí plnia vôľu Jeho Otca. Jeho rodina Ho totiž nenasledovala ako mnohí učeníci zo širšieho okruhu. Kto a prečo nazval Máriu a Jozefa svätými a vymyslel ich svätosť? To len ľudská človečina podľahla diablovi , aby bol upretý pohľad na ľudí nie na Ježiša. Z daného Božieho slova vyplýva, že že existovala priepasť nepochopenia medzi rodinou a Ježišom. Jeho rodina skôr podliehala hanobeniu Ježiša, ktoré pochádzalo od židovskej náboženskej hierarchie.Rodina sa za Neho hanbila. Veľavravný je doklad v Markovi, kde zákonníci hovorili, že má belzebuba a že kniežaťom démonov vháňa démonov.
3/21:" Keď to počuli jeho príbuzní, vyšli Ho zlapať .lebo hovorili, že sa postúpil z rozumu." Prečo toto slovo nikto kto glorifikuje Jozefa a Máriu nekonfrontuje s ich činnosťou, možno to zatajuje, ale potom nie je kresťan a hlása bludy.Ján hovorí, že Svetlo prišlo na svet, ale ľudia milovali radšej tmu, v ktorej skrývali svoje zlé skutky. Zdá sa, že táto tma a pod jej rúškom umožňuje zvelebovať nepravých od svätých mnohých aj dnes. Klamať možno len tých, ktorí nečítajú slovo Božie a nepoznajú ho.
Lukáš 2/25-33 opisuje stretnutie rodiny so Simeonom v chráme, keď tento povedal: " ...lebo moje oči videli Tvoje spasenie , ktoré si pripravil pred obličajom všetkých ľudí."Lukáš ďalej vo verši 33 dodáva:" Jeho otec a matka divili sa tomu, čo sa hovorilo o Ňom." Ako to, že aj Simeon videl v malom nemluvniatku spasiteľa? Prečo nie aj tzv. rodičia a navyše sa tomu divili.
Narodením Ježiša sa stala pre ľudstvo veľká vec, ale bič plieska na konci. Jeho smrť, hrob, slávne zmŕtvychvstanie a vstúpenie to je plesnutie bičom. Ústrednou myšlienkou v Písme nie je narodenie, ale utrpenie a obeť na kríži a vzkriesenie. Tu by mal byť posun aj v našom chápaní podstaty..Slovo o kríži, vzkriesenie a vstúpenie , to je fundamentom kresťanstva. 1. Korint.15/14. "Ak Kristus nebol vzkriesený, tak je prázdne naše kázanie prázdna je aj naša viera." Majme v tomto pokoj , potom silnieme vo viere a odmietneme bájky, ktoré sa vkradli pomocou diabla aj do kresťanskej praxe mnohých. Amen
Zapísal: Mgr. Štefan Urbašík