15.9.2013 -- Citát: Mat 23/13: "Beda Vám, zákonníci a farizeji - pokrytci, že zatvárate kráľovstvo nebeské pred ľuďmi , sami nevchádzate do neho a tým, čo by chceli vchádzať nedovolíte vojsť."
So slovom "bremeno", sa spájajú pocity ako je únava, pot, trápenie. Snahou ľudí je vyhnúť sa mu, alebo sa ho zbaviť. My predsa chceme žiť bez ťažkostí a akékoľvek bremeno nesieme len s veľkou nevôľou. Zabúdame po ľudskom zlyhaní v raji na výrok Hospodina z 1. Moj. 3 / 19: V pote tvári budeš jesť chlieb , kým sa nevrátiš do zeme ..." aj toto slovo je bremenom, v ktorom nevieme nájsť radosť, lebo nám by sa páčilo užívať si len vysnený spôsob života. Také zrkadlo života by sa nám páčilo. Zároveň však takýto spôsob života nám bráni rozumieť Božiemu slovu. Všeobecné kreťanstvo nemá odvahu pozrieť sa na podstatu veci, uspokojuje sa s náboženskou zotrvačnosťou. Ak nás Duch Svätý nenecháva ľahostajnými, mali by sme hľadať odpovede v podstate. Uspokojujeme sa, že máme veľa kostolov, ale nás netrápi, že máme málo zapálených pracovníkov. Mnohým sa stalo náboženszvo dokonca bremenom. Mnohí sú z neho unavení. Musí to tak byť? Zrkadlo Božieho slova nám dáva odvahu odraziť na hlbinu. šudské príkazy a nariadenia, ktoré sa dostali do náboženstva nás odvádzajú od Ježiša a sú vlastne len ďalšími povinnosťami a bremenami. Takéto usmernenia a nariadenia nie sú cestou k spaseniu a večnému životu. Tí čo ľudské bremená vymýšľajú ich tradične nastoľujú tak, že sa ich samotných netýkajú. Sem patria vynútené oslovenia ako "majstre", "blahorodie", "otec biskup" "vznešený" a podobne. Je to bezočivé vyzdvihovanie človeka, podľa hesla -"človek navrchu a Boh naspodku". Ak Kristus hrozil zákonníkom "beda vám", aj dnes to patrí tým, ktorí sa vyvišujú. Ježiš ich nazval vreteničím plemenom. Náboženská špička sa vo všeobecnom kresťanstve stáva prekážkou medzi ľuďmi a medzi Bohom. Preštuduj celú Matúšovu 23. kapitolu a potom nemlč.
Spasenie duší musí byť hlavným cieľom. Neprižmurujte oči nad neporiadkami v cirkvi. Nech nás predovšetkým nezaujíma politické zrkadlo. Náboženské divadlo plné pozlátok odoberá ľuďom radosť zo spasenia. Vážnym varovaním sú slová u Mat.15/9 "Darmo ma však uctievajú,keď ľudským rozkazom učia ako učeniam Božím." Ceremónie a mnohé úkony sú v mnohom bremenom, ktoré odvádza od Ježiša Krista. Sú len výsledkom toho, že sa autori nedívajú do zrkadla Božieho slova. Pokritci daromnosťami zahaľujú cestu k spaseniu. Platí to aj o mnohých kňazoch. Pohanská všehochuť nenasýti, naopak, stáva sa otravou tým, ktorí by chceli priamo vykročiť k Bohu. Beda každému, kto odišiel od Božieho slova a vedie aj iných do bludu. To je bremeno kresťanstva. Ježiš volá v Mat. 11/28 -30 :" Poďte ku mne všetci, ktorí sa namáhate a ste preťažení, ja vám dám odpočinutie.... lebo moje jarmo je lahodné a moje bremä ľahké!"
Spasenie duší musí byť hlavným cieľom. Neprižmurujte oči nad neporiadkami v cirkvi. Nech nás predovšetkým nezaujíma politické zrkadlo. Náboženské divadlo plné pozlátok odoberá ľuďom radosť zo spasenia. Vážnym varovaním sú slová u Mat.15/9 "Darmo ma však uctievajú,keď ľudským rozkazom učia ako učeniam Božím." Ceremónie a mnohé úkony sú v mnohom bremenom, ktoré odvádza od Ježiša Krista. Sú len výsledkom toho, že sa autori nedívajú do zrkadla Božieho slova. Pokritci daromnosťami zahaľujú cestu k spaseniu. Platí to aj o mnohých kňazoch. Pohanská všehochuť nenasýti, naopak, stáva sa otravou tým, ktorí by chceli priamo vykročiť k Bohu. Beda každému, kto odišiel od Božieho slova a vedie aj iných do bludu. To je bremeno kresťanstva. Ježiš volá v Mat. 11/28 -30 :" Poďte ku mne všetci, ktorí sa namáhate a ste preťažení, ja vám dám odpočinutie.... lebo moje jarmo je lahodné a moje bremä ľahké!"
Zapísal: Mgr. Štefan Urbašík