30.3.2014 -- Citát: “Skutky 9/16: “Lebo ja mu ukážem , kožko musí trpieť pre moje meno.”
Život je peststrý a nevypočítatežný. Ani o deň nevieme predpokladať čo prinesie a čo sa stane. Môže prísť choroba, rozvod, bezdomovectvo a iné postihy.
Môže prísť aj duchovné bezdomovectvo a pri tom sa navonok zmena nemusí vôbnec javiť. Napríklad pokrytectvo nerozoznáš ani na najbližšom bratovi, lebo sa tak nejaví. Doviezol sa do kostola na drahom aute , je perfektne oblečený, dobre vyzerajúci.
Aj v duchovnej oblasti je dokumentované, že do života človeka zasahuje Boh a to suverénnym spôsobom. Aj žudové porekadlo” Človek mieni a Boh mení”, vychádza zo stáročného poznania. Boh nemení len tvár , vonkajšiu fasádu, ale môže zmeniť podstatu.
Saul, ktorý má poverenie a povolenie na likvidáciu Ježišových vstúpencom od najvyšších vtedajších židovských náboženských kruhov, sa naraz ocitá zrazený v prachu a počuje slová ”Saul, Saul, prečo ma prenasleduješ? a on sa zo strachu sa pýta “Kto si, Pane? Počuje takmer neuveritežné: “Ja som Ježiš, ktorého ty prenasleduješ.” Zdesene, ale poslušne sa pýta: “ Čo chceš, Pane, aby som činil ? Pán odpovedal: vstaň a choď do mesta a povedia ti čo máš robiť.” Doterajší suverén navyše zisťuje, že od tej chvíle nevidí a musia ho viesť muži z jeho sprievodu. Doterajší inkvizítor, ktorý rozhodoval o živote a smrti je naraz pokorný slepec a ubožiak odkázaný na pomoc. Jeho žudské kompetencie sú naraz nanič, jeho papierové peverenie je zdrap papiera. Do jeho života zasiahol suverénne Boh a mení všetko od základu. Ani u nás náš život viery nezávisí na všeobecnom náboženstve, ale na Bohu. Boh sa rozhodol pohnúť Saulovým životom.
Pozoruhodný je aj postoj Ananiáša -predstaviteža Ježišových vstúpencov, ktorý dostáva príkaz zhora, aby sa ujal Saula- doteraz obávaného zloducha. Váha, ale Pán búra predsudky a prikazuje :
“ Len choď , lebo on mi je vyvolenou nádobou, aby niesol moje meno pred pohanov, aj pred krážov a pred synov izraelských. Lebo ja mu ukážem , kožko musí trpieť pre moje meno.” Saul bol naplnený Duchom Svätým. Naraz videl a dal sa pokrstiť, Ananiáš ho nazýva bratom a postupne sa zo Saula stáva Pavol. On dokonca zvestoval v synagógach Ježiša. Keď to všetko pozorovali Židia , začali ho považovať za zradcu a mienili ho zabiť. Zavreli brány mesta, aby ho zlapali, ale Ježišovi učeníci ho spustili v koši za hradby mesta. Keď prišiel až do Jeruzalema, aby sa pripojil k učeníkom Ježišovým, báli ho. Barnabáš však objasnil jeho stretnutie s Ježišom. Aj tu kázal neohrozene v mene Pánovom. Tradiční židovskí náboženskí vyznávači ho opäť chceli zabiť, lebo náboženská zrada sa trestala smrťou. Neskôr sa osvedčil a hlásal Ježiša medzi Židmi i pohanmi, tak ako mal určené, ale aj mnoho trpel a bol viackrát v nebezpečenstve smrti. Podrobne je o tom písaní v 1. i 2. liste Korinstkým. Mal však poverenie zhora a hoci ho úrady nechránili, mal tiež aj ochranu zhora.
Žiadajme si poverenie zhora, aby sme mohli zvestovať evanjelium Ježiša Krista, lebo to je naša najvlastnejšia úloha. Amen
Môže prísť aj duchovné bezdomovectvo a pri tom sa navonok zmena nemusí vôbnec javiť. Napríklad pokrytectvo nerozoznáš ani na najbližšom bratovi, lebo sa tak nejaví. Doviezol sa do kostola na drahom aute , je perfektne oblečený, dobre vyzerajúci.
Aj v duchovnej oblasti je dokumentované, že do života človeka zasahuje Boh a to suverénnym spôsobom. Aj žudové porekadlo” Človek mieni a Boh mení”, vychádza zo stáročného poznania. Boh nemení len tvár , vonkajšiu fasádu, ale môže zmeniť podstatu.
Saul, ktorý má poverenie a povolenie na likvidáciu Ježišových vstúpencom od najvyšších vtedajších židovských náboženských kruhov, sa naraz ocitá zrazený v prachu a počuje slová ”Saul, Saul, prečo ma prenasleduješ? a on sa zo strachu sa pýta “Kto si, Pane? Počuje takmer neuveritežné: “Ja som Ježiš, ktorého ty prenasleduješ.” Zdesene, ale poslušne sa pýta: “ Čo chceš, Pane, aby som činil ? Pán odpovedal: vstaň a choď do mesta a povedia ti čo máš robiť.” Doterajší suverén navyše zisťuje, že od tej chvíle nevidí a musia ho viesť muži z jeho sprievodu. Doterajší inkvizítor, ktorý rozhodoval o živote a smrti je naraz pokorný slepec a ubožiak odkázaný na pomoc. Jeho žudské kompetencie sú naraz nanič, jeho papierové peverenie je zdrap papiera. Do jeho života zasiahol suverénne Boh a mení všetko od základu. Ani u nás náš život viery nezávisí na všeobecnom náboženstve, ale na Bohu. Boh sa rozhodol pohnúť Saulovým životom.
Pozoruhodný je aj postoj Ananiáša -predstaviteža Ježišových vstúpencov, ktorý dostáva príkaz zhora, aby sa ujal Saula- doteraz obávaného zloducha. Váha, ale Pán búra predsudky a prikazuje :
“ Len choď , lebo on mi je vyvolenou nádobou, aby niesol moje meno pred pohanov, aj pred krážov a pred synov izraelských. Lebo ja mu ukážem , kožko musí trpieť pre moje meno.” Saul bol naplnený Duchom Svätým. Naraz videl a dal sa pokrstiť, Ananiáš ho nazýva bratom a postupne sa zo Saula stáva Pavol. On dokonca zvestoval v synagógach Ježiša. Keď to všetko pozorovali Židia , začali ho považovať za zradcu a mienili ho zabiť. Zavreli brány mesta, aby ho zlapali, ale Ježišovi učeníci ho spustili v koši za hradby mesta. Keď prišiel až do Jeruzalema, aby sa pripojil k učeníkom Ježišovým, báli ho. Barnabáš však objasnil jeho stretnutie s Ježišom. Aj tu kázal neohrozene v mene Pánovom. Tradiční židovskí náboženskí vyznávači ho opäť chceli zabiť, lebo náboženská zrada sa trestala smrťou. Neskôr sa osvedčil a hlásal Ježiša medzi Židmi i pohanmi, tak ako mal určené, ale aj mnoho trpel a bol viackrát v nebezpečenstve smrti. Podrobne je o tom písaní v 1. i 2. liste Korinstkým. Mal však poverenie zhora a hoci ho úrady nechránili, mal tiež aj ochranu zhora.
Žiadajme si poverenie zhora, aby sme mohli zvestovať evanjelium Ježiša Krista, lebo to je naša najvlastnejšia úloha. Amen
Zhrnul: brat Štefan