20.10.2013 -- Citát: Iz. 40/28: " Nevieš to? Nepočul si? Hospodin je večný Boh , ktorý stvoril končiny zeme, neustáva a neumdlieva, Jeho múdrosť nemožno vystihnúť ."
Exkurzie boli známe zo školkských rokov. Bolo na nich neraz vidieť pracovný proces.
Ak by sme sa vybrali teraz my na exkurzie po kostoloch, čo by sme tam asi videli.? Mnohí by obdivovali architektúru, iní spoločenstvá a ich zloženie, ďalší kazateľov a štýl, či obsah ich kázní, ďalších by zaujala liturgia., zvony, obrazy, sochy,
My sa dnes pýtame, ako ste v kostoloch poznali Boha? Zistili by sme v podstate ploché vnímanie Boha... Možno iba cez liturgiu, majestátnosť a rozsah stavby. Ak iba tak, tak sme ustrnuli. Ak je takto sucho a tradične predstavený Boh, tam aj Jeho slovo pôsobí sucho a tradične, naškrobene. Boh je totiž nevyspytateľný. Duch svätý je ako vietor (pozri Ján 3/8: " " Vietor veje, kam chce, čuješ jeho hlas, ale nevieš odkiaľ prichádza a kam ide: tak je s každým, kto sa narodil z Ducha...
Kde sa Boh predstavuje poslucháčom takto, tak pôsobí aj Jeho slovo. Židom 4/12: " Lebo slovo Božie je živé a mocné a je ostrejšie než ktorýkoľvek dvojsečný meč a preniká až do rozdelenia duše a ducha, kĺbov a špikov a je schopné posudzovť hnutie a zmýšľanie srdca." , Duch svätý chce zjavovať nové, nie len tradičné. Boh preniká do podstaty a obnažuje a my to nemôžeme skryť.
Všetci poznáme ako odkladáme zimné veci do skrine a naftalínom posýpame. Keď si potom odev oblečieme, cítiť to. Podobne je to aj s naším všeobecným kresťanstvom. V tradíciach niekedy predstavujeme potom Boha ako naftalínovú figúru. Izaiáš hovorí o Bohu, že je večný neustáva a neumdlieva. Tí čo Ho nasledujú dostávajú od neho silu.vznáša sa na krídlach ako orol. Kto očakáva na Jeho moc, dostáva ju. On dáva novú nádej. On uzdravuje, rozdáva veniec milosti. On s nami vždy niečo nové robí. Slovom, je to večne živý Boh., Preto dobroreč Hospodinovi a nezabúdaj na žiadne Jeho dobrodenia. Živý Boh bude v našom živote, keď na Neho budeme očakávať. Musíme byť čujní na Boží hlas. Ak v chráme neočakávaš na Boha, odídeš naprázdno. Kde je iba kostolný folklór, tam je chatrnosť viery a návštevník je unavený.
Dovoľte Bohu dotýkať sa nás ostrým meča, takto potom zvestujme Boha aj iným. Náš Boh nie je rozhodne naftalínový, Amen.
Ak by sme sa vybrali teraz my na exkurzie po kostoloch, čo by sme tam asi videli.? Mnohí by obdivovali architektúru, iní spoločenstvá a ich zloženie, ďalší kazateľov a štýl, či obsah ich kázní, ďalších by zaujala liturgia., zvony, obrazy, sochy,
My sa dnes pýtame, ako ste v kostoloch poznali Boha? Zistili by sme v podstate ploché vnímanie Boha... Možno iba cez liturgiu, majestátnosť a rozsah stavby. Ak iba tak, tak sme ustrnuli. Ak je takto sucho a tradične predstavený Boh, tam aj Jeho slovo pôsobí sucho a tradične, naškrobene. Boh je totiž nevyspytateľný. Duch svätý je ako vietor (pozri Ján 3/8: " " Vietor veje, kam chce, čuješ jeho hlas, ale nevieš odkiaľ prichádza a kam ide: tak je s každým, kto sa narodil z Ducha...
Kde sa Boh predstavuje poslucháčom takto, tak pôsobí aj Jeho slovo. Židom 4/12: " Lebo slovo Božie je živé a mocné a je ostrejšie než ktorýkoľvek dvojsečný meč a preniká až do rozdelenia duše a ducha, kĺbov a špikov a je schopné posudzovť hnutie a zmýšľanie srdca." , Duch svätý chce zjavovať nové, nie len tradičné. Boh preniká do podstaty a obnažuje a my to nemôžeme skryť.
Všetci poznáme ako odkladáme zimné veci do skrine a naftalínom posýpame. Keď si potom odev oblečieme, cítiť to. Podobne je to aj s naším všeobecným kresťanstvom. V tradíciach niekedy predstavujeme potom Boha ako naftalínovú figúru. Izaiáš hovorí o Bohu, že je večný neustáva a neumdlieva. Tí čo Ho nasledujú dostávajú od neho silu.vznáša sa na krídlach ako orol. Kto očakáva na Jeho moc, dostáva ju. On dáva novú nádej. On uzdravuje, rozdáva veniec milosti. On s nami vždy niečo nové robí. Slovom, je to večne živý Boh., Preto dobroreč Hospodinovi a nezabúdaj na žiadne Jeho dobrodenia. Živý Boh bude v našom živote, keď na Neho budeme očakávať. Musíme byť čujní na Boží hlas. Ak v chráme neočakávaš na Boha, odídeš naprázdno. Kde je iba kostolný folklór, tam je chatrnosť viery a návštevník je unavený.
Dovoľte Bohu dotýkať sa nás ostrým meča, takto potom zvestujme Boha aj iným. Náš Boh nie je rozhodne naftalínový, Amen.
Zapísal: Mgr. Štefan Urbašík