20.7.2014 -- Citát z Biblie: Mat. 23/1-2: „ Vtedy hovoril Ježiš zástupom a svojim učeníkom: “ Na stolicu Mojžišovu posadili sa zákonníci a farizeji. Čokoľvek by vám hovorili , konajte a zachovávajte, ale podľa ich skutkov nerobte, lebo hovoria, ale nekonajú.“
V Rim 3/10 Písmo žalostí, že niet spravodlivého,rozumného čo by hľadal Boha, odkláňajú sa od evanjelia, sú neužitoční, nečinia dobre, klamú jazykmi, hadí jed majú na perách, majú plné ústa kliatby a horkosti... nepoznajú cestu pokoja... niet bázne Božej pred ich očami...Tak je charakterizovaná všeobecnosť hriechu. Boh je ďaleko od toho, aby nás chcel opíjať rožkom, ale hovorí pravdu. Na inom mieste pritvrdzuje slovami: "odpadli všetci". Tak nás Boh vidí a nie sme takí , ako by sme sa radi videli sami. Na druhej strane my si dovoľujeme posudzovať Boha - "prečo to dopustil, ako je to možné že Boh..."
Prestali sme vnímať, že "BOH JE LÁSKA". On to s nami myslí vždy dobre, vždy sme v Jeho pozornosti. Obetoval svojho Syna, čím siahol až na dno svojich možností. Dal nám ho, aby sme nezahynuli.
Kristus sa vyslovuje kriticky k nám všetkým, ale osemnásobné beda vyslovil proti zákonníkom a farizejom. Nebál sa kritizovať uctievaný Jeruzalem- sväté mesto. Nebál sa zaútočiť na všeobecne akceptované názory, lebo ich nezdieľal , nestotožnil sa s nimi a samozrejme ich nešíri. Nevelebil náboženské autority a strháva im závoj falošnej svätosti. Odsudzuje skutočnosť, že Boh posielal medzi nich prorokov , ale oni ich vraždili pred Jeho príchodom, ale poznajúc čo bude nasledovať, aj s Ním. verejne hovorí, že robia to, čo robili otcovia - budete ich mordovať a príde na vás súd. Po uzdravení, v sobotný deň, sa už radili ako Ježiša zabijú. Zrelo to v nich až bolo v ten kritický piatok počuť slová : "krv na nás a na naše dietky". Miesto splnenej výzvy, aby sa zhromaždili, ako si sliepka zhromažďuje svoje kurence,, Ježiš odpovedá " a nechceli ste". Reagencia vtedy i dnes je podobná- nechcú -nechceme. Podobná je potom odpoveď:" Zanechá sa váš dom pustý." Tým to bude mať dopad na všetkých. Rozklad je znateľný na celom kresťanstve. Nechceme sa zhromaždiť. Nechceme prijať Ježiša Krista. Nič nás nemôže ospravedlniť. Dôsledkom sú pusté kostoly, ktoré sa budú predávať, lebo ich nebudú spoločenstvá schopné udržiavať. Treba nám priznať zlyhanie , dať sa na pokánie a samozrejme sa rozhorliť. Ostatné je márnosť a opijanie sa rožkom.
Uvažujme o tom všetkom, hovorme o tom a konajme. Konať by mali predovšetkým novodobí zákonníci a farizeji
Všetko čo platilo vtedy, platí aj dnes. Toto kritické slovo Božie vyráža dych, ale žiaľ, nevyráža ho súčasnému kresťanstvu. Snažme sa pochopiť tú hrôzu a obsah Božieho slova aj pre súčasnosť. Mali by si to uvedomiť predovšetkým kňazi a všetci hodnostári v cirkvi, ktorí obsadili lavicu Mojžišovu. Amen
Prestali sme vnímať, že "BOH JE LÁSKA". On to s nami myslí vždy dobre, vždy sme v Jeho pozornosti. Obetoval svojho Syna, čím siahol až na dno svojich možností. Dal nám ho, aby sme nezahynuli.
Kristus sa vyslovuje kriticky k nám všetkým, ale osemnásobné beda vyslovil proti zákonníkom a farizejom. Nebál sa kritizovať uctievaný Jeruzalem- sväté mesto. Nebál sa zaútočiť na všeobecne akceptované názory, lebo ich nezdieľal , nestotožnil sa s nimi a samozrejme ich nešíri. Nevelebil náboženské autority a strháva im závoj falošnej svätosti. Odsudzuje skutočnosť, že Boh posielal medzi nich prorokov , ale oni ich vraždili pred Jeho príchodom, ale poznajúc čo bude nasledovať, aj s Ním. verejne hovorí, že robia to, čo robili otcovia - budete ich mordovať a príde na vás súd. Po uzdravení, v sobotný deň, sa už radili ako Ježiša zabijú. Zrelo to v nich až bolo v ten kritický piatok počuť slová : "krv na nás a na naše dietky". Miesto splnenej výzvy, aby sa zhromaždili, ako si sliepka zhromažďuje svoje kurence,, Ježiš odpovedá " a nechceli ste". Reagencia vtedy i dnes je podobná- nechcú -nechceme. Podobná je potom odpoveď:" Zanechá sa váš dom pustý." Tým to bude mať dopad na všetkých. Rozklad je znateľný na celom kresťanstve. Nechceme sa zhromaždiť. Nechceme prijať Ježiša Krista. Nič nás nemôže ospravedlniť. Dôsledkom sú pusté kostoly, ktoré sa budú predávať, lebo ich nebudú spoločenstvá schopné udržiavať. Treba nám priznať zlyhanie , dať sa na pokánie a samozrejme sa rozhorliť. Ostatné je márnosť a opijanie sa rožkom.
Uvažujme o tom všetkom, hovorme o tom a konajme. Konať by mali predovšetkým novodobí zákonníci a farizeji
Všetko čo platilo vtedy, platí aj dnes. Toto kritické slovo Božie vyráža dych, ale žiaľ, nevyráža ho súčasnému kresťanstvu. Snažme sa pochopiť tú hrôzu a obsah Božieho slova aj pre súčasnosť. Mali by si to uvedomiť predovšetkým kňazi a všetci hodnostári v cirkvi, ktorí obsadili lavicu Mojžišovu. Amen
Zapísal: brat Štefan